Guvernul va anula marţi parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic – Braşov şi pentru tronsonul Târgu Mureş – Iaşi al autostrăzii Unirii, a transmis luni ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-o discuție cu parlamentarii PNL. Despre dilema finanțării autostrăzii Unirii, în condițiile în care alocările europene pe infrastructură ar putea fi mai mici pentru România, Bode a spus: „Când vom şti exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noştri din Comisia Europeană”.
„Am avut discuţii şi pe subiectul Comarnic – Braşov. Mâine, Guvernul va lua în discuţie şi va adopta o ordonanţă de urgenţă prin care acel parteneriat public-privat propus de Vâlcov şi Dăncilă devine istorie. După momentul anulării parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic – Braşov va fi predat către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Noi vom veni în faţa Guvernului şi vom spune care sunt soluţiile pentru construirea autostrăzii Comarnic – Braşov. Autostrada Comarnic – Braşov reprezintă un obiectiv major, se va realiza. Până începe construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov avem obligaţia să găsim rute alternative“, a spus ministrul Transporturilor, informează Agerpres.
El a susţinut că variantele ocolitoare Comarnic – Buşteni vor fi realizate din fonduri europene, iar pe zonele Sinaia şi Azuga primarii au arătat că există rute alternative. “Vom avea toate avizele necesare pentru a construi acel drum”, a menţionat Bode.
Ministrul a arătat că, tot marţi, va fi anulat şi parteneriatul public-privat pentru tronsonul Târgu Mureş – Iaşi al autostrăzii Unirii.
“Pentru autostrada Unirii Târgu Mureş – Iaşi, Guvernul Orban, prin proiectul de buget, a alocat întreaga sumă necesară finalizării revizuirii studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, aproximativ 200 km, pe tronsonul Târgu Mureş – Iaşi mâine acel parteneriat public-privat va fi anulat. Se predă şi acest obiectiv către Ministerul Transporturilor. Ministerul Transporturilor va veni cu soluţia. Soluţia este una cât se poate de clară: finanţarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate şi pe acest tronson Târgu Neamţ – Iaşi vom avea anul viitor o documentaţie cap coadă studiu de fezabilitate revizuit de la Târgu Mureş până la Iaşi şi în acel moment putem discuta despre variante de finanţare. Este falsă ideea că nu avem finanţare, că nu avem fonduri europene, dar noi în acest moment nu ştim cât costă acest obiectiv. Când vom şti exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noştri din Comisia Europeană, cu instituţiile financiare europene să ne finanţeze acest obiectiv”, a explicat Bode.
Premierul Ludovic Orban a înaintat, vineri, un termen pentru începerea efectivă a lucrărilor la Autostrada Unirii: aproximativ 2 ani, după realizarea studiilor de fezabilitate, obținerea avizelor de mediu și lansarea licitației pentru proiectare.
Fii primul care comentează