Inundaţie pe aeroport! Nu sunt bani pentru îndiguirile din zona pistei

Cum se va împăca Beselcinul cu Aeroportul Internaţional Braşov? Reprezentanţii Administraţiei Naţionale Apele Române au confirmat că nu există o listă de investiţii stabilită pentru 2013, aşa că nici îndiguirea Beselcinului nu este bugetată deocamdată. Pârâul traversează o parte a pistei. Deşi situaţia este incertă, reprezentanţii Consiliului Judeţean au dat asigurări că indiguirea poate fi făcută în paralel cu construirea pistei. 

Pentru realizarea pistei Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav este nevoie de îndiguirea şi devierea pârâului Beselcin. Aeroportul va ocupa o suprafaţă de aproximativ 200 hectare, o porţiune fiind traversat de apa curgatoare al cărei debit are caracter de torent în zilele ploioase, iar în cele aride este secat. (vezi planşa)

plan aeroport1_pista_s

Această problemă, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, într-o conferinţă de presă susţinută în data de 20 decembrie 2012, a fost rezolvată: „După multe luni de procese, problema Beselcinului s-a rezolvat.  În 2013 vor începe lucrările. Mai trebuie rezolvată doar bugetarea acestei lucrări, investiţia urmând a fi finanţată de Ministerul Mediului”. 

Totuşi, dintr-un material  trimis de Administraţia Naţională Apele Române (ANAR), situaţia regularizării acestui pârâu este departe de a fi clarificată. 

* Licitaţia este suspendată 

În materialul transmis de ANAR se arată că îndiguirea şi devierea pârâului Beselcin face parte dintr-un proiect mai amplu numit „Lucrări hidrotehnice de apărare împotriva inundaţiilor pe âul Bârsa, în zona localităţii Ghimbav, judeţul Braşov”, inclus, în 2011, în programul de investiţii al Administraţiei Bazinale de Apă Olt. Potrivit Studiului de Fezabilitate, aprobat prin ordinul nr. 2.364 din 27 septembrie 2011, emis de ministrul Mediului şi Pădurilor, valoarea totală a lucrărilor se ridică la 4,23 de milioane de euro. Anul trecut  s-a demarat procedura de achiziţie a serviciilor de proiectare şi execuţie, cele cinci oferte depuse fiind deschise în 3 mai 2012. Procedura a fost încheiată în 16 iulie 2012, rezultatul a fost comunicat tuturor participanţilor. Ofertantul clasat pe locul al II-lea s-a considerat nedreptăţit, motiv pentru care a contestat în mai multe rânduri rezultatul procedurii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi la Curtea de Apel Piteşti. 
„Din cauza acestor aspecte, la această dată, procedura de achiziţie a serviciului de proiectare şi execuţie a lucrărilor este încă suspendată, astfel încât, până la data soluţionării cauzei la Curtea de Apel Piteşti, datele încheierii contractelor şi începerii execuţiei lucrărilor este incertă, se arată în documentul menţionat.

* Vor fi bani?  

Reprezentanţii ANAR nu ştiu. „Deoarece Lista de finanţare a obiectivelor de investiţii pentru anul 2013 nu a fost aprobată de către ordonatorul principal de credite – Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, nu se cunosc fondurile prevăzute pentru execuţia lucrărilor din acest an, se precizează în materialul ANAR. Tot în răspunsul ANAR se mai arată că anul trecut, pentru acest proiect a fost alocată suma de 2.000 de lei, din care s-au cheltuit 1.806,82 de lei, pentru obţinerea avizului de gospodărire a apelor. 

* Dar construcţia pistei începe 

În ciuda incertitudinii legate de regularizarea Beselcinului, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, a anunţat că vineri vor începe lucrările de construcţie a pistei aeroportului, care, susţine el, „se vor putea desfăşura în paralel cu cele la pârâul Beselcin”. 

 aerop 2

Follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*