Mulți vor, puțini ajung. 90% dintre români recomandă drumețiile spre Vârful Omu, dar 30% dintre aceștia au vizitat acest obiectiv

Traseul turistic Bușteni – Pichetul Roșu – Cabana Mălăiești Vârful Omu va marcat și reamenajat printr-un proiect implementat de Omniasig Vienna Insurance Group, în colaborare cu Salvamont Râșnov și Asociația Turistică pentru Natură Oxigen.

Proiectul se derulează până la finalul lunii septembrie a acestui an, în trei etape: refacerea marcajelor pe segmentul Bușteni – Pichetul Roșu în luna iulie, asigurarea traseului Pichetul Roșu – Cabana Mălăiești în august și amenajarea platoului turistic Vârful Omu (altitudine de 2.505 m) în septembrie.

Reabilitarea realizată deja în cadrul primei etape a constat în îndepărtarea arborilor căzuți pe traseu, vopsirea marcajelor și înlocuirea săgeților indicatoare deteriorate.

Cea de a doua acțiune, a cărei implementare va dura circa o săptămână, constă în reasigurarea traseului Pichetul Roșu – Cabana Mălăiești cu scări de lemn, montarea de lanțuri și scări de asigurare pe porțiunile dificile, prin înlocuirea de podețe și prin instalarea de panouri informative. În momentul de față aceste elemente, care ar trebui să asigure o drumeție fără incidente, fie lipsesc, fie sunt avariate, amenințând efectiv viața turiștilor care tranzitează zona.

Traseul are un grad ridicat de dificultate, iar deteriorarea semnelor îngreunează ascensiunea, făcându-l mai puțin sigur. Parcurgerea sa este interzisă pe timpul iernii, indiferent de starea marcajelor.

În funcție de traseul ales, drumeția până la Vârful Omu poate dura între 6 și 12 ore. Traseul Bușteni – Pichetul Roșu – Tache Ionescu – Cabana Mălăiești – Vârful Omu este unul dintre cele mai impresionante din Bucegi, are aproximativ 15 kilometri, iar parcurgerea lui durează aproximativ 10 ore.

Turiștilor le este recomandată parcurgerea traseelor marcate exclusiv în compania unor ghizi profesioniști, tocmai din cauză că anumite marcaje sunt în acest moment incomplete și mai greu de urmărit. Principalele cauze ale lipsei sau uzurii marcajelor sunt intemperiile care le deteriorează constant, furtul stâlpilor indicatori și al panourilor informative, precum și tăierile de copaci marcați. Cea mai dificilă parte a traseului, de la Cabana Mălăiești la Vârful Omu, este și cea cu cele mai puține marcaje.

Potrivit unui studiu realizat de Omniasig, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, reiese că, deși 90% dintre români recomandă drumețiile spre Vârful Omu, doar 30% dintre aceștia au vizitat acest obiectiv. Din aceștia, peste 46% consideră ascensiunea grea și periculoasă. În același timp, 78% recunosc faptul că muntele ar deveni un loc mai sigur prin remarcarea periodică a traseelor și montarea unor panouri informative. 65% dintre români plănuiesc să ajungă pe Vârful Omu în viitorul apropiat.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.