Viitorul operator de salubritate va trebui să schimbe toate platformele de gunoi din oraș. Va avea la dispoziție opt ani pentru realizarea lucrărilor și amortizarea investiției

Licitațiile pentru concesionarea serviciilor de salubrizare și deszăpezire a domeniului public din municipiul Brașov și cel pentru colectarea deșeurilor menajere de la populație și persoanele fizice se vor desfășura după noi reguli, aprobate în ultima ședință de plen a Consiliului Local Brașov. Astfel, dacă până acum, deszăpezirea se făcea de către firme care se ocupau și de întreținerea și repararea drumurilor, conform noului caiet de sarcini, această activitate va fi „la pachet” cu cea de salubrizare a domeniului public. Noutăți au apărut și în ceea ce privește colectarea deșeurilor menajere: va fi un singur operator (în prezent Brașovul este împărțit între Comprest și Urban), iar acesta va trebui să investească sume considerabile pentru realizarea unor noi platforme de gunoi.

 

Ce obligații va avea operatorul de salubritate 

Noul operator de salubritate se va ocupa de  colectarea deșeurilor  – inclusiv selectivă – de la platformele de gunoi din oraș, de transportul acestora  de depunerea la depozite ecologice și de valorificarea celor reciclabile. Tot noul operator va trebui să colecteze deșeurile de echipamente electrice și electronice (DEEE), dar și pe cele rezultate din construcții și renovări sau pe cele voluminoase.  De asemenea, noul operator va avea obligația de a atinge țintele privind cantitatea de deșeuri depuse la rampe. 

O obligație a noului operator de salubritate va fi și  schimbarea totală a sistemului de colectare a deșeurilor. Unde este posibil din punct de vedere tehnic, se vor amenaja platforme îngropate, care vor fi prevăzute cu tobogane pentru diferite tipuri de deșeuri. Dacă nu este posibilă realizarea platformelor îngropate operatorul va trebui să realizeze platforme supraterane, în care să se permită depunerea separată a deșeurilor.  

Având în vedere că investiția pentru schimbarea realizarea noilor platforme este foarte mare,  contractul de concesiune cu noul operator va avea o valabilitate de 8 ani. 

Contracte de patru ani pentru deszăpezire și salubrizarea domeniului public 

Pentru salubrizarea și deszăpezirea domeniului public se va organiza o licitație cu două loturi, unul pentru jumătatea nordică a Brașovului  (Bartolomeu, Stupini, Tractorul, Triaj, zona Gării, Griviței, Brașovul Vechi), iar altul pentru jumătatea sudică (Noua, Valea Cetății, Centrul Civic, Șchei, Poiana Brașov, Scriitorilor, Astra, Uzina 2). Conform caietului de sarcini, vara, firma se va ocupa de măturarea străzilor sau de  întreținerea spațiilor de pe aliniamentul drumului, iar iarna de deszăpezirea drumurilor publice. „Contractele pentru deszăpezire și salubrizarea domeniului public vor avea o valabilitate de patru ani, pentru că nu este nevoie de investiții majore, care să aibă nevoie de o perioadă lungă de amortizare”,  a explicat  purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Comisii speciale pentru evaluarea caietelor de sarcini 

 Tot în plenul de vineri au fost constituite și două comisii, una pentru salubrizare și deszăpezire, iar cealaltă pentru colectarea deșeurilor menajere, care vor analiza caietele de sarcini și, dacă va fi cazul, vor aduce modificări (situație în care va mai fi nevoie de aprobarea unor noi hotărâri de Consiliu Local). Fiecare dintre cele două comisii este formată din 7 consilieri locali și 8 reprezentanți ai Primăriei Brașov. Aceste comisii nu au un termen limită pentru analizarea și eventuala modificare a caietelor de sarcini, dar reprezentanții municipalității speră ca această etapă să se finalizeze în cel mai scurt timp, astfel încât, cel puțin în ceea ce privește contractul de salubritate, acesta să poată fi semnat în prima lună a anului viitor. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.