Jumătate din bulevardul Gării trece în subteran, pentru accesul pe viitorul pasaj hobanat spre Tractorul

Pasajul care va face legătura dintre zona Sălii Sporturilor şi cartierul Tractorul va coborî în subteran o parte din bulevardul Gării.



 

Prinfo SRL Brașov, firma care lucrează la documentaţiile pentru pasajul spre Tractorul va îmbina două dintre cele trei soluţii luate în calcul până acum pentru această construcţie, iar până la 15 martie va pune pe masa Primăriei proiectul final și studiul de fezabilitate.

„Zilele trecute am purtat o discuţie cu firma care realizeazã Studiul de Fezabilitate, cu privire la soluţia optimã pentru construirea pasajului de la Garã spre Tractorul, iar varianta aleasã şi aprobată deja în Comisia de Circulaţie este o combinaþie între Scenaiul 2 şi Scenariul 3 luate iniţial în discuţie. Astfel, este posibil ca traseul pasajului sã ocoleascã staţia electricã dinspre Tractorul, iar accesul din bulevardul Garii, sã se facã prin coborârea în subteran a unor porţiuni de benzi din aceastã stradã“, a precizat primarul George Scripcaru.

Inițial au fost luate în discuţie, în şedințele Comisiei de Circulaţie din Primăria Braşov, trei scenarii pentru pasajul care va lega zona Gãrii de cartierul Tractorul.

Primul scenariu presupunea realizarea unui pasaj drept pe lângă Sala Sporturilor (din dreptul terenurilor de tenis), care va ajunge pe noua stradă Tudor Arghezi. În acest caz, ar fi fost însă afectată însă o stație electrică din fosta fabrică, astfel că trebuia găsită o soluție pentru mutarea acesteia, ceea ce ar fi presupus costuri suplimentare. 

A doua variantă prevede ocolirea stației de transformare, astfel că pasajul ar avea o curbură.  Cel de-al treilea scenariu presupune ca pe Bulevardul Gării să fie amenajat un pasaj subteran, pentru traficul dinspre Bulevardul Alexandru Vlahuță spre Făget. În acest mod se asigura terenul necesar realizării rampelor de acces către noul pasaj.  În toate cele trei variante de proiectare, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuță, respectiv pe două benzi, iar o bandă ar rămâne pentru continuarea drumului spre Făget, în cele două cazuri în care nu este prevăzut pasaj subteran pe Gării. De asemenea, coborârea de pe pasaj va avea sens doar spre Vlahuță. 



 

Pasajul se va construi peste cele 15 linii de cale ferată dintre gară şi Tractorul. Lungimea totală a pasajului va fi de  761 de metri, din care 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendat. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cu o deschidere de 160 de metri. Înălțimea stâlpilor centrali, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri.  Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens și piste pentru bicicliști. Pistelele de biciclete, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va veni prin spatele Sălii Sporturilor și va urca spre pasaj, practic nu va urmări traseul rutier.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.