Municipiul Brașov va avea studiu de trafic. Contractul a fost obținut de firma care a proiectat și suprafețele de mișcare de la Aeroport

Primarul municipiului Brașov a semnat zilele trecute contractul pentru actualizarea Studiului de trafic aferent municipiului Brașov. Prima zonă în care va fi realizat acest studiu  este Centrul istoric și cartierul Șchei.



 

,,Studiul se află la baza realizării oricărui Plan Urbanistic General, dar până la aprobarea acestuia, acest document, prin imaginea actuală a traficului din zonele pe care le analizează, va reprezenta fundamentul pentru deciziile pe care le vom lua pentru a descongestiona traficul dintr-o anumită zonă, pentru a crește mobilitatea și, implicit, pentru a reduce poluarea. Prima zonă în care se va realiza acest studiu este zona de la Casa Armatei până la Pietrele lui Solomon. Este o zonă specială, care reprezintă o mare parte din istoria și identitatea orașului nostru; de aceea cred că trebuie să avem o abordare mai restrictivă față de celelalte zone ale orașului. În august vom avea studiul de trafic pentru această zonă, care va sta la baza oricărei decizii a Comisiei de Circulație sau de Urbanism. Apoi vor urma studiile pentru zona centrului civic și cartierul Tractorul”, a declarat primarul George Scripcaru.

Contractul, cu o valoare de 628.627,37 lei fără TVA a fost semnat cu SC Search Corporation SRL București cu subcontractant SC Sigma Mobility Engineering SRL.



 

Search Corporation este firma care, a proiectat și Calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Pentru aceste documente, de la Consiliul Județean Brașov, firma bucureșteană a încasat suma de  398.609,92 lei fără TVA. 

Contractul încheiat cu Primăria Brașov va avea o valabilitate de 12 luni, perioadă în care trebuie analizate toate zonele din oraș: 

  1. Zona Centrului istoric și cartier Prund-Șchei, studiu livrabil în  trei luni și jumătate  de la semnarea contractului;
  2. Zona Centrul Nou, străzile: 15 Noiembrie, M. Kogălniceanu, Zizinului, Hărmanului, studiu livrabil în 5 luni de la semnarea contractului;
  3. Zona Tractorul, studiu livrabil în 6 luni de la semnarea contractului;
  4.   Întregul Studiu de Trafic al municipiului Brașov, cu concluziile întregii arii studiate, se va preda în 12 luni de la semnarea contractului.



 

Ce va trebui să facă firma care realizează documentația 

Studiul de trafic:

  • trebuie să analizeze impactul asupra traficului rutier din aria studiată și să prezinte măsurile necesare fluidizari și descongestionării nodurilor de circulație care prezintă probleme;
  • să prezinte reorganizări ale circulației și reconfigurări de intersecții și zone adiacente, după caz, ținând cont de modernizarea străzilor până la această dată și a sensurilor giratorii existente;
  • să extindă sistemul de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate după caz;
  • trebuie să analizeze impactul creșterii gradului de motorizare;
  • trebuie să analizeze impactul asupra traficului rutier din aria studiată prin darea în folosință a Ocolitoarei Municipiului Brașov și eliminarea traficului greu din interiorul municipiului;
  • trebuie să analizeze impactul asupra traficului rutier din aria studiată a dezvoltării imobiliare (ex.: zona Centrul Civic și a viitorului mall AFI, cartierul Tractorul, cartierul Bartolomeu, zona străzii Hărmanului și alte dezvoltări imobiliare posibile în viitor);

Scenariul de referință presupune includerea investițiilor prognozate a se realiza în anii avuți în vedere pentru perioada studiată.



 

Prestatorul va lua în calcul (conform scenariilor pesimist, optimist și cel mai probabil) în elaborarea studiului de trafic și proiecte ce vor fi implementate în zona studiată.

În cadrul studiului de trafic trebuie să se realizeze evaluarea cererii de transport prezente și viitoare, iar prognoza  se va realiza în acord cu previziunile estimate.

Ca urmare,  este necesar să se studieze zonele specificate pentru a fi atinse următoarele  obiective:

  • încadrarea în zonă;
  • analiza tipului de rețea rutieră;
  • analiza particularităților geometrice ale rețelei rutiere;
  • identificarea particularităților participanților la trafic;
  • colectarea datelor statistice de interes pentru evoluția traficului rutier;
  • stabilirea factorilor care afectează fluența circulației pe arterele principale ale rețelei rutiere;
  • analiza siguranței rutiere și identificarea problemelor de mobilitate;
  • analiza conformității infrastructurii rutiere cu standardele și normativele românești aflate în vigoare;
  • soluții de reorganizare a circulației rutiere.



 

Ipoteze și prognoze

Plecând de la situația existentă, proiectantul va prezenta o variantă pe care o recomandă în Studiul de Trafic, a motivelor care au fundamentat alegerea propusă și a avantajelor acesteia.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.