Primarul orașului Sinaia, Vlad Oprea, a explicat ieri pentru Digi 24 cum a apărut ideea drumului forestier care să devieze traficul de pe DN 1, în Valea Prahovei, dar a și anunțat că va avea o întâlnire cu primarii din Azuga, Buşteni, Predeal (deocamdată orașul nu are primar și nici consiliu local, astfel că deciziile referitoare la asocieri sau la situația juridică a drumurilor vor putea fi luate numai după alegerile locale), în care să se stabilească o soluţie care să fie propusă Ministerului Transporturilor.
Oprea a precizat că „am identificat împreună cu ministrul Transporturilor, cu cel al fondurilor europene, câteva drumuri forestiere, tehnologice, paralele cu DN 1, pornesc de la Comarnic, de-a lungul apei, ajung la Sinaia, paralel cu râul Prahova, urmând ca în Sinaia să se folosească patru benzi cu câteva sensuri giratorii. După ce ieşi din Sinaia spre Buşteni, să se lărgească la patru benzi, apoi ocolitoare, intrând în Azuga e un drum forestier care poate fi folosit ca centură ocolitoare. Această alternativă ar ajuta să ocolim din Comarnic până la Predeal”. Acesta a precizat că aceste drumuri nu vor rezolva în totalitate problema traficului, dar vor îmbunătăţi foarte mult circulaţia.
Pentru „autostrada forestieră Comarnic – Predeal”, primarul a precizat că finanțarea se va face din fonduri europene.
Tema a fost lansată de ministrul Transporturilor
Afirmațiile primarului din Sinaia au fost făcute după ce Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus mai multe soluţii pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean din zona Câmpina-Valea Doftanei și un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.
În ceea ce privește drumul din Valea Doftanei ( este vorba de un drum județean administrat de consiliile județene Brașov și Prahova), despre realizarea acestuia se discută de mai mulți ani, însă nu s-au făcut progrese semnificative. Investiția ar fi una destul de mare, pentru că nu se va putea turna asfalt peste piatra spartă, ci va fi nevoie de refacerea de la zero a șoselei și de corectarea elementelor ce țin de geometria arterei.
Fii primul care comentează