Autostrada Comarnic – Brașov revine la stadiul de SF. Primăria Râșnov propune o modificare a traseului  

 

 După renunțarea la planul cu Parteneriat Public Privat și preluarea proiectului A3 Comarnic – Brașov de la Comisia de Prognoză înapoi la Ministerul Transporturilor, autoritățile de la drumuri au avut o serie de întâlniri de lucru cu autoritățile locale de pe Valea Prahovei, care s-au constituit în Asociația Valea Prahovei în Acțiune.

De altfel, reprezentanții localităților Comarnic, Sinaia, Azuga și Râșnov  s-au întâlnit săptămâna trecută, la București, cu ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, dar și cu directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniță, pentru a discuta despre proiectul autostrăzii.

În timpul discuției respective a fost decisă înființarea unei Unități de Implementare a Proiectului Autostrăzii Comarnic Brașov, din care, pe lângă reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă parte și asociația amintită, din care fac parte primăriile Comarnic, Sinaia, Azuga, Râșnov, dar și Consiliul Județean Brașov. Această unitate ar trebui să devină funcțională până la finalul acestei luni.

Propunerea Primăriei Râșnov: autostrada să nu afecteze proiectul de extindere a domeniului schiabil din Poiana Brașov

Tot atunci, a anunțat joi primarul Râșnovului, Liviu Butnariu, s-a făcut și o analiză preliminară a traseului, având în vedere că pentru această arteră există documentații tehnice foarte vechi. Acesta a precizat că va fi nevoie de o refacere a studiul de fezabilitate, având în vedere că acesta este foarte vechi, fiind  actualizat în anul 2006. Acum, în unele localități vechiul studiu nu corespunde realităților din teren, împărțind localitățile în două.

Printre altele, în timpul întâlnirii de la București a fost propusă realizarea a două tuneluri noi, unul la Sinai,  cu o lungime de 3 km, iar celălalt la Bușteni, tot cu lungime de 3 km, pentru a nu mai fi afectate zonele centrale din cele două orașe.

 Pe de altă parte, Butnariu a declarat că a ridicat problema extinderii domeniului schiabil din Poiana Brașov. 

„Conform proiectului inițial, autostrada ar urma să coboare dinspre Predeal în Valea Lungă (din Râșnov – n.n.), zonă care face legătura cu această dezvoltare a domeniului schiabil. În aceste condiții, eu am propus un alt traseu. După ce se va constitui unitatea de implementare, vom putea avea discuții aplicate privind traseul de coborâre de la Predeal la Râșnov”, a explicat reprezentantul Primăriei Râșnov.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.