Rezilierea contractului cu SC Construcții SA Sibiu pentru realizarea celor 9 obiecte de pe Internațional Ghimbav (printre care clădirea energetică, gospodărirea de apă și unele drumuri), a avut un efect de domino asupra întregului proiect, au explicat miercuri reprezentanții Consiliului Județean Brașov.
Practic, în ultimul an, reprezentanții Consiliului Județean Brașov anunța că din acest an s-ar putea zbura de pe aeroportul de la Ghimbav și spuneau cu progresul proiectului este în grafic. Nu a fost chiar așa, pentru că din anul 2019, când a semnat contractul de lucrări cu firma sibiană, administrația județeană a avut probleme cu acest constructor, însă aceste informații au fost făcute publice abia în ultimele zile.
De altfel, miercuri, într-o conferință de presă, abia după ce au fost întrebați când vor fi primele curse aeriene pe Internațional Brașov, reprezentanții Consiliului Județean Brașov au dat de înțeles că totul depinde de finalizarea la cele 9 obiecte, iar primele avioane comerciale care vor putea folosi Aeroportul Brașov vor fi de mici dimensiuni.
Mai exact, șeful Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, Alexandru Anghel, a declarat că, tehnic, este posibil ca după finalizarea lucrărilor la cele nouă obiecte este posibil să se zboare de pe aeroport.
„Avioanele de mici dimensiuni, care operează cu viteză mică pot zbura vizual (fără a avea nevoie de servicii de dirijare a traficului aerian – n.r.), până reușim să construim turnul și să montăm și să calibrăm echipamentele. Planul ar fi să avem aviație generală, poate niște zboruri de București, pentru care nu ar fi nevoie de echipamente. Apoi, ar trebui să trecem pe zborurile instrumentale, ceea ce ar însemna să avem echipamentele instalate la sol”, a declarat Anghel.
Cursele internaționale ar punea începe în vara anului viitor, după 1 aprilie, când se intră în programul de vară, este estimarea reprezentantului administrației județene.
Nici terminalul terminalul nu poate fi recepționat, nici ISU nu dă autorizație
Reprezentantul Consiliului Județean a mai spus că întârzierea lucrărilor la cele nouă obiecte afectează și alte obiective de pe aeroport, la care se lucrează în prezent. Mai exact, Anghel a declarat că recepția terminalului și a balizajului nu se poate face decât în momentul în care sunt gata cele nouă obiecte. De exemplu, a argumentat Anghel, balizajul nu poate fi verificat, pentru că nu este gata clădirea energetică (inclusă în lista de lucrări pentru Construcții SA Sibiu).
Pe de altă parte, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a declarat:
„Am avut inclusiv adrese de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU – n.r.) că nu vor semna documente decât în momentul în care vor fi gata și aceste nouă obiecte. Din păcate, acest contract este finalizat în proporție de 11,39%. Toate aceste lucrări, nefiind executate, ne pun în pericol celelalte două investiții de la aeroport”.
Halal aeroport ,nu stiu cum se face ,in acest oras totul e minimalist: aeroport mic ,sala opera mica ,filarmonica are sala destul de mica ,poate daca am fi si noi mai mici ,sa vina altii cu idei mai marete!!!
Dupa cum era de asteptat. Domnul Vestea stia de cand a semnat contractul ca aceasta firma este cu probleme (vezi zeci de articole pe aceasta tema).
A preferat insa sa mearga inainte cu ei ca sa aiba pe cine da vina ca nu-si respecta promisiunile.