Primarul Allen Coliban vrea să rebranduiască Braşovul. Contractul de 130.000 de lei a fost atribuit direct unei firme de publicitate care apare în Dosarul Gala Bute şi în mai multe campanii electorale din ultimii 10 ani

Primăria municipiului Braşov se pregăteşte, la acest început de an, să redefinească brandul Braşovului. Municipalitatea nu a trecut prin vreo procedură care să implice cetăţenii, ca în alte cazuri de până acu. Nici nu a făcut vreo consultare a cetăţenilor, vreun studiu de oportunitate sau vreun concurs de soluţii. Ci a trecut direct „la fapte”, atribuind direct un contract în valoare de 130.000 de lei fără TVA, unei firme de publicitate.  

Este vorba despre SC MAP Advertising SRL Bucureşti, care în sistemul electronic de achiziţii publice apare ca fiind reprezentată de Nadia Tătaru, fondatoare postului de radio pentru copii Itsy Bitsy. Ea este şi soţia lui Felix Tătaru, cunoscut ca fiind preşedinte al GMP Group, acelaşi care, cu firma MAP Advertising apare în dosarul „Gala Bute”, alături de Elena Udrea. 

Pentru 130.000 de lei, firma de publicitate trebuie să… „definească promisiunea brandului de oraş” 

Conform contractului în valoare de 130.000 de lei, MAP Advertising SRL urmează să se ocupe de: „definirea promisiunii brandului de oraș și viziunea identitară de dezvoltare pe termen lung și planificarea acțiunilor care vor livra pe promisiune”. De asemenea, firma va trebui identifice şi „valorile și misiunea locuitorilor orașului, ce îi definește”. În plus, contractul include şi crearea identităţii vizuale a oraşului, respectiv a unui logo şi a unui slogan.  

Braşovul are un logo pe care îl foloseşte deja de 10 ani. De ce este nevoie de un refresh”? 

În prezent, Braşovul foloseşte un logo oficial, însoţit de sloganul „Take a breath of mountain air”. Logo-ul a fost aprobat de Consiliul Local în anul 2011 şi de atunci se regăseşte pe toate obiectele de promovarea ale oraşului. 

De altfel, acest logo se regăseşte şi pe autobuzele din Braşov şi a  fost folosit şi în campania de promovare a transportului „verde”, pornită de municipalitate în urmă cu mai multe săptămâni, când Primăria a creat şi promovat afişele cu „Transport electric – 2 milioane de km în Braşov”. 

Simbolul din logo este un munte stilizat şi a fost creat în urma unor date rezultate dintr-o cercetarea care a arătat că majoritatea oamenilor asociază Braşovul cu un oraş curat de munte. Acest simbol are la bază însăşi poziţionarea oraşului, ideea de oraş verde de munte, cu aer curat. 

Ce s-a schimbat între timp, de Primăria Braşov vrea să rebranduiască oraşul, nu se ştie!

În spiritul transparenţei promovate de primar în campania electorală, ar fi util ca Primăria Braşov să  explice care sunt motivele pentru care administraţia locală a simţit nevoia unei „reetichetări” a oraşului şi mai ales de ce, pentru un astfel de contract, nu a fost aleasă altă modalitate de atribuire decât cea directă, către o firmă de publicitate din Bucureşti. Adică, de ce nu s-a procedat „altfel”, aşa cum au promis USR şi candidatul Coliban în campania electorală…

Amintim, de asemenea, că în august 2021, Primăria a semnat un  contrat în valoare de  4.446 lei pentru reînnoirea mărcii „Brașov, Take a breath of mountain air”. 

Cine este MAP Advertising, firma căreia Primăria Braşov i-a atribuit direct contractul de rebranduire a oraşului şi crearea a unui nou logo. Cine este Felix Tătaru?

SC MAP Advertising este reprezentată în SICAP de Nadia Tătaru, soţia „PR-ului PDL-L”, Felix Tăratu. Numele MAP Advertising şi al acestuia din urmă apar în dosarul „Gala Bute”, în motivarea sentinţei în urma căreia Elena Udrea a fost condamnată.

În 2017, instanţa l-a audiat ca martor pe Felix Tătaru, care ar fi primit în 2011, la negru, într-o pungă de pastic, suma de 50.000 de euro de la PD-L, pentru o campanie publicitară. Banii se presupune că ar fi fost colectaţi din şpăgile de 10% care ajungeau la partid de la firmele ce primeau lucrări prin Ministerul Dezvoltării. Tătaru a negat atunci informaţiile, însă instanţa a considerat că mărturia sa a fost „nesinceră”. 

„Înalta Curte apreciază că declaraţia martorului Tătaru Constantin Felix prin care acesta neagă primirea sumei de 50.000 euro prin intermediul martorului Munteanu Radu este nesinceră, în raport cu declaraţiile acestui martor, ce se coroborează cu declaraţiile inculpaţilor Breazu Liberiu Tudor, Topoliceanu Ana Maria şi Lungu Ştefan, dar şi cu înscrisurile existente la dosar referitoare la contractul nr.23/1 aprilie 2011, toate aceste probe conducând la concluzia că în realitate s-au încasat 200.000 euro, însă au fost întocmite documente justificative doar pentru suma de 150.000 euro”, se arată în documentul instanţei. 

În 2016, Felix Tătaru, ca reprezentant al altei firme, Point Public Affairs (înfiinată în 2008, în care deţinea 51% din părţile sociale), apărea alături de Dacian Ciolos la o întrunire a International Advertising Association (IAA), deşi compania sa avea şi un contract cu PNL. Atunci, presa dezvăluia că firma lui Tătaru îşi are sediul într-o vilă deţinută de Clotilde Armand, pe atunci consilier local la Sectorul 1, plătind cam 2.200 de euro pe lună chirie. 

În perioada 2000 – 2007, firma de publicitate GMP Advertising, fondată tot de Tătaru, s-a ocupat de campaniile electorale ale lui Traian Basescu şi ale Partidului Democrat. Ulterior, aceeaşi firmă de publicitate s-a ocupat şi de campania electorală a lui Klaus Iohannis.

În perioada 2002 – 2005, GMP Advertising, fondată tot de Felix Tătaru, a derulat un contract „de servicii de publicitate” cu firma lui Omar Hayssam, SC Bucovina Enterprises SRL. Relaţia comercială dintre cele două părţi a fost în vizorul ANAF, pentru sume care nu ar fi apărut în contabilitate. (Detalii AICI). 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.