Filmarea lecțiilor cu ajutorul camerelor de supraveghere din clase, folosite la examenele naționale de Bacalaureat și Evaluarea Națională, este una dintre soluțiile discutate la Ministerul Educației pentru începerea școlii, a declarat Ligia Deca, consilier prezidențial pe Educație, la dezbaterea „Cursa celor 30 de ani de educație în România”, organizată de World Vision România.
Întrebată cum se va desfășura o oră la clasă și ce va face profesorul dacă elevii vor fi împărțiți în două, unii acasă – alții în clasa, Deca a menționat ca una dintre soluțiile discutate este „folosirea echipamentelor utilizate la examenele naționale, care pot ajuta în conectarea online, pentru că se poate filma lecția”.
„În ceea ce am discutat cu cei de la Ministerul Educației și cu reprezentanții autorităților locale se lucrează într-adevăr la o evaluare a infrastructurii, atât a infrastructurii fizice, cât și a infrastructurii de învățare online. Sunt mai multe soluții, de la soluția bibliotecii virtuale care, dacă n-o avem, va mai dura până când va fi gata cu totul, până la folosirea echipamentelor utilizate la examenele naționale care pot ajuta în conectarea online, pentru că se poate filma lecția. Alte soluții mai simple, dacă nu există altceva este să ai pur și simplu un echipament electronic, o tabletă, un laptop pe catedra astfel încât și cei de acasă se poate urmării lecția odată cu cei care se află în sală.
Nu există soluții unice. Din ceea ce am studiat noi, fiecare țară se adaptează la propria infrastructură și la modul în care sunt obișnuite cadrele didactice și elevii să lucreze. Nu cred că va putea exista o soluție unică neapărat și în România, cred că trebuie oferit un cadru, un ghid de la nivel național, urmat de o mobilizare la nivel județean și la nivel de școală.
Nu cred că avem acum capacitatea să spunem cum se va desfășura în fiecare școală, dar știu că se lucrează foarte intens la asta atât în zona de sănătate, pentru regulile sănătate, cat și în zona de pregătire a ghidurilor pedagogice – pentru că va trebui să și recuperăm, nu numai să parcurgem materia – de creșterea competențelor digitale rapid, cât se poate pe vară și de evaluarea infrastructurii.
Practic, o dotare cu echipamente atât a cadrelor didactice, cât și a elevilor, ca să se poată urmări online.
Trebuie să vedem de asemenea și care va fi numărul de cazuri pentru că în funcție de asta vom știi dacă e nevoie să împărțim clasele, în cât va trebui să le împărțim. Acest lucru depinde și de mărimea claselor. Știu că toată lumea își dorește niște rețete, și eu cred că cu cât anunțăm mai repede variantele, toată lumea are timp să se pregătească mai bine, însă cred că această mobilizare interministerială care deja există de o lună de zile o să ne dea datele în așa fel încât să începe mult mai pregătiți anul școlar, decât am fost atunci când a venit pandemia”, a spus Ligia Deca, consilier prezidenţial pe Educaţie.
Fii primul care comentează