Viteza de săpare a tunelurilor Magistralei 5 a Metroului bucureştean a fost de 20 de metri pe zi, ceea ce înseamnă că tunelurile, mult mai dificile, de pe viitoarea Autostradă Sibiu-Piteşti vor fi săpate în doi ani, iar cele de pe Comarnic-Braşov – în aproximativ trei ani.
Calculul aparține jurnaliștilor de la Mediafax și este unul optimist, care nu ține neapărat cont de complexitatea viitoarelor tunele de pe autostrăzi, ci doar de datele de până acum, în ceea ce privește lucrările similare.
Așadar, se știe că Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.
„Lucrările de artă prezente pe această autostradă vor fi 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri în lungime totală de 0,135 km şi aproximativ 20 km de tuneluri, cîte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal“, se arată într-un comunicat remis de administratorul reţelei de autostrăzi în momentul stabilirii traseului.
Presupunând că va fi atinsă viteza de săpare de 20 de metri pe zi, la fel ca la tunelurile Magistralei 5 a Metroului bucureştean, calculele arată că cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Braşov ar putea fi gata în aproximativ trei ani.
Cei aproximativ 20 km de tuneluri de pe Comarnic-Braşov au un cost total estimat la 397 de milioane de euro. Costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrăzii este, astfel, de 20 de milioane de euro fără TVA.
Tunelele de pe Autostrada Sibiu – Pitești au nevoie de cel puțin doi ani
Un calcul similar pentru autostrada Sibiu – Pitești arată că tunelurile din planu s-ar putea săpa ceva mai repede, în “numai” doi ani. Ministerul Transporturilor a stabilit anul trecut traseul pentru viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, care porneşte de la capătul autostrăzii Bucureşti-Piteşti şi continuă către Curtea de Argeş, urmând apoi localităţile Tigveni şi Văleni. În această zonă vor fi săpate două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime per sens, pentru a străpunge Valea Oltului, la Călimăneşti. Având în vedere viteza consemnată de utilajele care au săpat Magistrala 5 de metrou, s-ar putea spune că tunelurile amintite vor fi executate în patru luni (2 x 60 de zile). Traseul Autostrăzii Sibiu-Piteşti va urma apoi o succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Acestea – cu viteza de săpare consemnată la Metrou – ar putea fi gata într-o perioadă puţin mai scurtă de doi ani, astfel încât întreaga lungime cumulată a tunelurilor de pe Sibiu-Piteşti să fie executată în doi ani şi câteva luni.
Fii primul care comentează