Dispută între USR și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov pe tema stâlpișorilor de pe DN 1

USR Brașov și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov au purtat în ultima perioadă un „dialog instituțional”, privind starea DN 1, pe segmentul cuprins între Ghimbav și Codlea.

Printr-un comunicat transmis vineri, USR Brașov a anunțat că în luna iulie, membrii din Codlea și Ghimbav au adresat solicitări către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, în vederea montării de urgență a separatoarelor de beton între sensuri pe DN1, între localităţile Ghimbav și Codlea.

„Solicitările au fost făcute în contextul în care, la jumătatea lunii iulie, autoritățile au montat o serie de stâlpișori lamelari și separatoare de plastic, însă acestea au dispărut fără urmă în câteva zile, cu autor necunoscut, dovedindu-se o măsură inutilă și o cheltuială de prisos pentru acel sector de drum”, se arată în comunicat.
 Ineficiența separatoarelor din plastic, a precizat Ovidiu Paraschivescu, membru al USR Codlea, „a fost deja confirmată încă de anul trecut când, la presiunea colegilor din USR Codlea și a locuitorilor din zonă, DRDP Brașov a montat separatoare din plastic în zona Dealul Câinelui, un loc periculos pentru participanții la trafic. Fiind rapid distruse, le-au înlocuit la câteva luni cu separatoare de beton, aceasta fiind soluția cea mai durabilă. Solicităm DRDP să nu mai repete acel scenariu și să reducă costurile de îmbunătățire a infrastructurii rutiere” .

 Totodată, reprezentanții USR au precizat că au solicitat Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov și o situație privind stocurile de separatoare. Cum aceste informații nu au fost trimise, reprezentanții USR au anunțat că au depus o reclamație administrativă la DRDP Brașov.
Tot pentru îmbunătățirea siguranței și condițiilor de trafic pe DN1, membrii USR din Ghimbav susțin că au sesizat Inspectoratul de Poliție Județean Brașov cu privire la faptul că, pe sectorul DN1 din localitate, nu se circulă în condiții de siguranță din cauza gropilor din carosabil, sunt deficiențe pe linie de sistematizare, nu este respectată viteza legală și nivelul zgomotului se situează peste limitele legale.
 „În urma sesizării depuse către Inspectoratului de Poliție al Județului Brașov, ni s-a comunicat că, în decursul anului 2018, au fost efectuate verificări, iar DRDP a fost informată de mai multe ori asupra deficiențelor constatate, în vederea remedierii acestora în cel mai scurt timp. Mai mult decât atât, DRDP a fost amendat cu sumele de 3.045 lei și 14.500 lei, pentru denivelări accentuate ale părții carosabile și deteriorarea semnalizării rutiere. Vom ține sub observație modul în care administratorul drumului înțelege să-și îndeplinească obligațiile față de cetățeni”, a afirmat Mircea Toiu, coordonator proiecte USR la Ghimbav.  

De cealaltă parte, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, au anunțat că „în cursul lunii august la DRDP Brașov au fost trimise două solicitări (cu conținut asemănător) referitoare la situația separatoarelor de sens de pe DN1, dintre localitățile Ghimbav și Codlea, pe baza legii 544/2001, înregistrate la DRDP Brașov cu Nr. 12308/08.08.2018 respectiv cu Nr. 12612/20.08.2018”.

Mai exact, drumarii brașoveni au precizat că solicitările conțineau întrebări legate de motivele și costurile stâlpișorilor de semnalizare care au fost montați pe DN 1, între Codlea si Ghimbav la km. 178+150, în dreptul intersecției cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râul Bârsa și ce măsuri s-au luat după ce acești stâlpi au dispărut. „De asemenea se solicitau termene exacte legate de montarea unor separatoare de beton pe acest tronson respectiv motivele pentru care aceste separatoare întârzie să fie montate, valoarea separatoarelor de sens din beton și date despre alte proiecte ce privesc siguranța circulației de pe teritoriul județului Brașov. La cele două solicitări DRDP Brașov a răspuns (în termenul legal) prin adresele Nr. 58/268/21.08.2018 respectiv Nr. 58/269/22.08.2018”.

De altfel, DRDP Brașov  făcut public răspunsul trimis reprezentanților USR.

 

Stâlpișori de 24 lei bucata, distruși de autori necunoscuți

Pentru  creșterea gradului de siguranța rutiera și pentru evitarea coliziunilor frontale pe  drumurile naționale prevăzute cu trei și/sau patru benzi de circulație, CNAIR împreună cu Inspectoratul General de Poliție Rutiere a demarat un program de eliminare a punctelor negre (zone în care se întâmpla frecvent accidente). Astfel în cazul SDN Brașov s-a hotărât  montarea de parapet de siguranța tip New Jersey din beton în următoarele puncte: DN 11  intre  km 6+000 si km 10+000 (între intersecția cu ocolitoarea Brașov și localitatea Hărman); Varianta  Ocolitoare a Municipiului Brașov între km 0+600 si 2+300; DN 1 între  km 1 km. 185+700 și km 186+080 (zona Dealul Câinelui, la ieșirea din Codlea spre Făgăraș).  În cadrul acestui program național a apărut și solicitarea de a se monta parapet din beton si pe DN1, tot tronsonul dintre localitățile Ghimbav și Codlea. Pentru evitarea producerii unor  evenimente rutiere cu urmări grave și foarte grave, în avans față de montarea de parapet din beton pe DN1 la km 178+150, în dreptul intersecției cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râului Bârsa, conducerea SDN Brașov, împreuna cu Serviciului Poliției Rutiere din cadrul  IPJ Brașov au decis montarea parapetului din material plastic în zona în care utilizatorii balastierei efectuau (ilegal) viraj la stânga din DN 1 și spre DN 1”, se arată în documentul DRDP. Lucrarea în sine, au mai spus drumarii brașoveni, a presupus montarea pe zona axiala a 55 bucăți stâlpișori de dirijare cu talpă (un stâlpișor a costat 24 de lei, în total fiind cheltuită suma de 360 lei)  și a 12 buc. parapet din material  plastic tip  New Jersey (care, în total au costat 1.644 lei, având în vedere că prețul unui parapete de acest tip este de 137 lei). În total pentru această lucrare, realizată în regie proprie de către DRDP Brașov s-a cheltuit suma de 2.004 lei, fără TVA.

„Montarea a  avut loc în data de 13.07.2018. În  timpul  reviziei  de sector  din  dimineața zilei de 19.07.2018, șeful  distinctului  Valea  Homorod constată distrugerea elementelor de siguranța rutiera menționate  mai  sus, pentru  care întocmește Procesul verbal  nr. 07/19.07.2018. Șeful  de  district  se  deplasează  la  Politia  Municipiului  Codlea  și  împreuna  cu  angajații  Serviciului  Rutier  descoperă că în perioada scursă de la montarea elementelor de  siguranță  rutieră  menționate și până la descoperirea  distrugerii lor nu a fost înregistrat în zona  nici un  eveniment  rutier, astfel  încât se considera distrugere cu autor necunoscut”, se mai arată în documentul transmis către USR.

În ceea ce privește montarea separatoarelor permanente din beton, DRDP a transmis reprezentanților USR că „la nivelul CNAIR este în curs de derulare o procedură de achiziție publică pentru cumpărarea și montarea acestor elemente de siguranța rutiera însă nu vă putem preciza o dată exactă pentru terminarea acesteia pentru că se poate modifica din cauza contestațiilor. Tot din acest motiv ne este greu să vă precizăm prețul exact al unui parapet de beton pentru că există diferite tipuri și lungimi iar forma și prețul lor final se va stabili doar după încheierea procedurii de achiziție. La nivelul județului Brașov DRDP urmează să monteze separatoare de sens din beton pe DN1 pe o lungime totală de 8.512 m (incluzând tronsonul Ghimbav – Codlea și toate zonele cu 3 sau 4 benzi) respectiv pe DN13 pe o lungime totală de 7.548 ml (toate zonele cu 3 sau 4 benzi). Toate aceste proiecte fac obiectul procedurii de achiziție de care v-am amintit mai sus”.

Unul dintre petiționari, a mai anunțat DRDP Brașov, „a revenit cu o reclamație administrativă a doua zi după primirea răspunsului care a fost înregistrată la DRDP Brașov cu Nr. 12943/23.08.2018 în care se cereau mai multe date legate de termenele precise pentru montarea separatoarelor de beton, valoarea lor de inventar și motivele pentru care nu există un stoc de separatoare din beton la nivelul DRDP Brașov. Soluționarea acestei reclamații este în curs la nivelul DRDP Brașov fiind în termenul legal prevăzut de Legea 544/2001”.

Nu in ultimul rând, reprezentanții DRDP au precizat că tronsoanele de drum național amintite mai sus, au fost introduse în noul acord cadru care privește „Achiziția, transportul și montajul/realizarea parapetelor din beton, Lot 1-6”, care a fost lansat de CNAIR prin SEAP cu nr. 181667 din 22.12.2017. „După un lung șir de contestații și cereri de clarificări din partea firmelor interesate, în acest moment atribuirea acestui contract se afla în deliberare la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Termenele de finalizare a procedurii pot varia între 2 săptămâni (în cazul în care contestația va fi respinsă) sau 2 luni (în cazul în care contestația va fi admisă). Chiar și după aceste termene, părțile interesate pot apela la justiție pentru clarificarea nemulțumirilor, ceea ce poate prelungi atribuirea contractului  cu câteva luni poate chiar și un an”, au mai afirmat reprezentanții DRDP Brașov.

Punctul de vedere al DRDP Brașov: în Ghimbav mai sunt numai probleme cu gurile de canal

În legătură cu lipsa semnalizării și gropile semnalate pe DN1, în Ghimbav, drumarii au spus că  în localitate s-au făcut reparații în cursul primăverii  pe suprafețe întinse încă din această primăvară, iar acum mai sunt deficiențe la capacele de canalizare repararea lor însă intră în sarcina proprietarilor de rețele.

„În ceea ce privește marcajele rutiere, în aceasta perioadă la nivelul județului Brașov este în plină desfășurare o campanie pentru refacerea marcajelor axiale și de delimitare de cale respectiv pe DN13, DN11, DN1, DN73A și DN1A, urmând ca în perioada imediat următoare să se refacă și marcajele de la trecerile de pietoni”, au mai afirmat reprezentanții DRDP Brașov.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.