Constructorul care modernizează DN 73 va încerca o minune „la cerere” în prag de iarnă: astuparea unui șanț de 200 de metri în Râșnov

Constructorul care se ocupă de modernizarea DN 73 va încerca să facă „o minune” zilele acestea, după ce tot ei s-au „jucat cu vremea” și, în pragul iernii, au deschis o casetă de lărgire în Râșnov. Mai exact, nu cu mult timp în urmă, au început săpăturile la o casetă de lărgire la ieșirea din oraș, spre Bran. Cum era de așteptat, iarna a venit înainte de ca muncitorii să își termine treaba. Vremea rea a venit în momentul în care o porțiune de aproximativ 200 de șosea era în lucru, fiind blocat accesul către 7 gospodării și un drum secundar. 

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Robert Elekes, a precizat că firma planul de management al traficului pentru lucrările de pe DN 73, aprobat de Poliţie, expiră în 23 noiembrie, astfel că, teoretic, dacă sunt în teren, muncitorii ar trebui să se retragă de pe frontul de lucru.

Totuşi, reprezentantul DRDP Brașov a precizat că, în urma unor discuții, reprezentanții constructorului au promis că în acest weekend vor termina lucrările la caseta de lărgire cu probleme. 

„Constructorul ne-a spus că va turna un strat de asfalt, astfel încât să se poată circula în cursul iernii pe această porţiune. Este o intervenţie provizorie, iar la  la primăvară acesta va fi înlocuit, asta pentru că acum nu se mai pot respecta normativele în vigoare, care prevăd că asfaltul trebuie turnat atunci când sunt temperaturi mai mari de 10 grade Celsius. Totodată, constructorul a anunțat că va amenaja și  rampe de acces către cele 7 proprietăţi şi către drumul afectat de lucrări”, a explicat Robert Elekes.  

Lucrările de modernizare a DN 73 Braşov – Piteşti (cu o lungime totală de 103,25 km ) au început în anul 2014, constructor fiind Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. În prezent, lucrările sunt realizate în proporţie de 38.50%, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna decembrie 2019. 

Valoarea totală a contractului este de 275,86 milioane lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, în primă fază prin Programul Operaţional Transporturi 2007 – 2013, apoi prin Programul
Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*