Autorizație de construire „pe repede înainte“, contra unei taxe suplimentare. Primăria Brașov a lansat în dezbatere publică regulamentul de emitere a autorizației în regim de urgență

Primăria municipiului Brașov vrea să pună în aplicare o procedură pentru eliberarea în sistem de urgență a autorizațiilor de construire. Proiectul de regulament supă care se va ghida această procedură a fost lansat în dezbatere publică și poate fi consultat pe platforma media a Municipalității, brasovcity.ro.

„Regulamentul lansat în dezbatere publică propune introducerea unui sistem de eliberare a autorizațiilor de construire în maxim șapte zile, pentru anumite cazuri justificate. Având în vedere volumul mare de documente depuse la Direcția Arhitect Șef, acest termen nu poate fi generalizat, dar le putem asigura această facilitate celor care au nevoie de această autorizație mai repede și sunt dispuși să plătească și o taxă de urgență”, a declarat viceprimarul Laszlo Barabas.

Persoanele interesate de îmbunătățirea acestui regulament sunt așteptate să transmit persoanele interesate în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ, prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni (program Luni-Vineri, 8.00-12.30 şi 13.30-16.00), către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media sau pe e-mail infopublice@brasovcity.ro. Aceste propuneri pot fi transmise până la data de 6 martie 2020.

Taxa de urgență, 500 de lei plus 10% din taxa de autorizației de construire

În cazuri justificate, autorizația de construire se va putea elibera rapid, în termen de până la șapte zile lucrătoare, dar cu perceperea unei taxe pentru emitere. Este vorba, în acest  caz, despre autorizațiile de construire pentru executarea lucrărilor de bază și a celor aferente organizării executării lucrărilor, în corelare cu actele normative în vigoare. Cuantumul taxei pentru eliberare în regim de urgenţă este de 500 lei + 10% din taxa pentru eliberarea autorizației de construire, calculată conform art. 474 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Această taxă pentru emitere în regim de urgență va fi suplimentară taxelor pentru eliberarea documentelor în regim normal și se va încasa într-un cont distinct, utilizându-se integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru  funcționarea serviciului de specialitate (achiziționarea şi întreţinerea echipamentelor IT, birotică, mobilier, dotări, perfecționare personal etc).

1 Comentariu

  1. Asta fiindcă băieții se tem că odată cu expirarea ultimatumului pentru poluare de la UE (pe 1 aprilie 2020) e aproape sigur că primarul nu va mai avea voie să mai taie niciun copac, bașca să sisteze orice nouă construcție de blocuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.