20 de clase de educație remedială vor fi deschise în mediul rural din județul Brașov, pentru elevii care au avut de suferit în urma pandemiei, fiindcă nu au avut acces la învțământ. Asociația „Salvați Copiii“ a început, de la 1 iulie, un program amplu de educație remedială, pentru copiii al căror acces la educație a fost suspendat pe perioada carantinei. În evidența organizației sunt, la nivel național 4.600 de copiii care au avut de suferit în această periuoadă. Ei vor fi împărțiți, poeste vară, în 127 de clase, dintre care 100 în mediul urban și restul în mediul rural, unde vor primi șansa de a recupera cursurile pierdute.
În județul Brașov, clasele sunt la Prejmer și Viștea de Jos
În mediul rural, clasele au fost deschise, de ieri, în comunele Prejmer și Viștea de Jos din județul Brașov, și în comunele Bahnea și Idiciu, din județul Mureș, în timp ce, în mediul urban, de clasele remediale vor beneficia elevii din București, Constanța, Craiova, Iași, Lupeni, Mangalia, Negrești, Petrila, Reșița, Suceava, Timișoara, Târgu Mureș și Târgoviște. Copiii vor beneficia de integrare școlară și program intensiv și personalizat de recuperare educațională în perioada verii.
Clasele au maxim 10 elevi
Pregătire școlară remedială în vederea depășirii carențelor educaționale din cauza neparticipării școlare include, în principal, educație pentru sănătate și respectarea normelor de igienă, mai ales în cotextul cauzat de pandemie Covid-19, instruirea copiilor în utilizarea tehnologiei moderne, educație nonformală, învățare prin joc și, împreună cu parteneri abilitați, derularea de experimente științifice, educație financiară și ieșiri în aer liber sau mici drumeții. Activitățile se vor desfășura cu asigurarea distanței sociale, atât în interior, cât și în exterior.
Grupele vor avea între 5 și 10 copii, pentru o perioadă de maxim trei ore pe zi la școală, în interiorul școlii sau în aer liber. Cei 4.600 de copii vor fi organizați în serii alternative pe parcursul fiecărei săptămâni din perioada verii. În acest sens, Salvați Copiii își asumă atât obligația de a obține consimțământul informat al părinților și copiilor, de a asigura resursele umane și materiale necesare pentru desfășurarea activităților, cât și obligația de a respecta restricțiile și normele în vigoare cu privire la asigurarea condițiilor de igienă și de supraveghere epidemiologică în cursul derulării activităților școlare, au anunțat repreyentanții Organizației.
Din 891 de elevi, doar 43% au avut acces la educația online
O analiză realizată la finalul lunii aprilie de Organizația Salvați Copiii asupra unui eșantion de peste 500 de gospodării selectare din rândul beneficiarilor săi a indicat serioase semne de alarmă cu privire la impactul pe care l-a avut criza declanșată de COVID 19 asupra copiilor care se aflau și anterior acestei conjuncturi în situații de risc, în special de abandon școlar, confruntându-se cu sărăcia sau crescând departe de părinții plecați la muncă în străinătate.
Astfel, potrivit datelor obținute de Salvați Copiii, la nivelul celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion, 162 au avut lecții online la toate materiile și 351 la unele materii, ceea ce înseamnă că 378 (42,42%) de copii nu au avut acces la educație online, ci doar la alte intervenții de educație la distanță, la sprijin educațional din afara școlii sau au fost complet privați de educație. 9 din 10 persoane spun că au în gospodărie acces la internet.
Totuși, majoritatea acestora navighează online folosind telefonul mobil, ceea ce face dificilă utilizarea internetului în contexte educaționale. Analizând situația celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion, observăm că 89 nu au acces la internet, 541 au acces la internet acasă doar prin telefoane mobile și doar 261 au acces la internet și de pe desktop, laptop sau tablete. Doar 1 din 10 familii spune că reușește să își ajute suficient toți copiii pentru a continua să învețe în această perioadă.
Fii primul care comentează