Autostrada Sibiu-Făgăraș, scoasă la licitație de CNAIR: peste 8 miliarde de lei, pentru 68,05 km de mare viteză

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis în 22 iulie, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentațiile aferente licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Autostrada Făgăraș – Sibiu. 

„ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentațiilor de atribuire. După validarea documentațiilor de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțurile de Participare aferente contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor, în cadrul cărora se va stabili data de depunere a ofertelor”, se arată în tr-un comunicat CNAIR. 

Conform anunțului companiei, lungimea totală a drumului de mare viteză va fi de 68,05 km, iar lucrările se vor face pe 4 tronsoane: 

  • Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) – Avrig-Mârșa (DJ105G), va avea o lungime de 14,25 km
  • Tronsonul 2: Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), va avea o lungime de 19,92 km
  • Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), va avea o lungime de 17, 61 km
  • Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1, va avea o lungime de 16,26 km pentru sectorul de autostradă și 5,65 km pentru drumul de legătură.  

 

Perioada de proiectare și execuție a fiecărui contract va fi de 48 de luni din care, 12 luni perioadă de proiectare și 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor. 

Conform indicatorilor tehnico economici aprobați de Guvernul României în primăvara acestui an, valoarea totală a investiţiei este de 8,39 miliarde lei, inclusiv TVA. 

Unde vor fi nodurile rutiere

1. Nod rutier Boița – km 0+000, la intersecția cu Autostrada A1 Sibiu – Pitești (km 53+000), este de tip A, are prevăzute 9 bretele de legătură;
2. Nod rutier cu Avrig – km 14+129, la intersecția cu DJ 105G, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105G;
3. Nod rutier Arpașu – km 34+170, la intersecția cu DN1, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DN1;
4. Nod rutier Victoria– km 41+500, la intersecția cu DJ 105C, este de tip B, este un nod parțial care asigură doar relații de acces pe autostradă prin intermediul bretelelor Ucea de Sus – Făgăraș și Ucea de Jos – Corbi – Sibiu;
5. Nod rutier Sâmbăta – km 51+780, la intersecția cu DJ 105B este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă ’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105B;
6. Nod rutier Ileni – km 67+280, la intersecția cu DJ 104B, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 104B.
7. Nod rutier Făgăraș – km 4+900 pe drumul de legătură, la intersecția cu DN 1, este de tip B, se amenajează tip „trompetă”, are 4 bretele de legătură.

Poduri și pasaje pentru 100 de ani 

În proiect sunt prevăzute 102 de poduri și pasaje, iar durata de viață a acestora va fi de 100 de ani. 

De asemenea, vor fi amenajate patru zone cu perdele anti-înzăpezire pe ambele părți ale autostrăzii între km 3+500 – km 3+700, km 16+284 – km16+444, km 23+900 – km 24+110, km 29+553 – km 29+953, pe o lungime totală de 970 m.

Monitorizarea se va face de la Sâmbăta

De asemenea, sunt prevăzute două Centre de Întreținere și Coordonare, primul adiacent Nodului rutier Avrig, al doilea adiacent Nodului rutier Sâmbăta, unde este prevăzut și Centrul de Monitorizare și Informare.

Centrul de Întreținere și Coordonare se amplasează astfel încât să se administreze maxim 30 de km de autostradă. Pentru a fi îndeplinită această condiție s-a propus un Punct de Sprijin adiacent nodului rutier Arpașu, la km 33+400.

 Pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș sunt prevăzute și 4 spații pentru servicii. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.