Ca să funcţioneze normal, creşele din Braşov contractează personal în „leasing”. Legea interzice angajările!

Serviciul Public de Administrare Creşe are nevoie de aproape100 de lucrători noi  în cele opt creşe din Braşov, pentru a asigura cele mai bune condiţii copiilor. Pentru că nu are voie să facă angajări, SPAC va contracta servicii de educare şi îngrijire copii de la o firmă de recrutare de personal. Licitaţia a fost demarată marţi, 9 aprilie, ofertele urmând să fie depuse până în mai. O astfel de procedură, numită şi „leasing de personal”, nu va afecta bugetul cu salariile al Serviciului Public de Administrare Creşe. Vor creşte în schimb cheltuielile cu bunurile şi serviciile. Se dovedeşte astfel, că celebra Ordonanţă 34  nu este neapărat un mijloc de reducere a cheltuielilor din bani publici. Pentru a asigura buna desfăşurare şi servicii de calitate, instituţiile publice ajung ca, în final,  să cheltuie chiar mai mult.


Contractul scos la licitaţie de Serviciul Public Administrare Creşe este un acord-cadru de furnizare a serviciilor de educare şi îngrijire copii. SPAC contractează educatoare, îngrijitoare, pshihopedagog, bucătar, ajutor de bucătar, spălătoreasă şi muncitori de întreţinere.
Creşele din Braşov au nevoie de 98 de persoane pentru a funcţiona normal, iar contractarea lor costă 2,105 milioane lei. La stabilirea acestei valori s-a avut în vedere un salariu de bază mediu de 1.050 lei, la care s-au aplicat reţinerile pentru asigurări sociale pentru angajat cât si pentru angajator. 48 de persoane vor intra în activitate din luna mai, iar 50,  din septembrie,când va fi dată în folosinţă Creşa nr. 1 de pe strada Carierei.

cresa2_scris


În luna mai, repatizarea primilor 48 de oameni se va face astfel:

  • Creşa 2: 10 îngrijitoare copii, 1 îngrijitor de curăţenie;
  • Creşa 3: 1 îngrijitoare copii, 1 educator specializat;
  • Creşa 4: 11 îngrijitoare copii;
  • Creşa 5: 2 îngrijitoare copii, 1 spălătoreasa
  • Creşa 7: 4 îngrijitoare copii; pentru
  • Creşa 8: 7 îngrijitoare copii. 


Cele 50 de persoane rămase se vor repartiza în funcţie de nevoile minime ale Autorităţii contractante şi de estimarea dării în folosinţă a Creşei nr.1, precum şi preluarea Creşei nr.6. Personalul repartizat pentru cele două creşe va fi angajat începind cu luna septembrie,când se preconizeaza finalizarea lucrarilor aferente creşei, astfel: 50 persoane

  • Creşa 1: 2 astenţi medicali, 1 educator specializat; 21 îngrijitoare copii; 1 îngrijitoare curăţenie; 2 bucătari; 1 spălătoreasă.
  • Creşa 6: 1 muncitor întreţinere, 1 asistentă medicală, 3 educatori specializaţi. 1 psihopedagog, 13 îngrijitoare copii, 1 bucătar,1 ajutor de bucătar, 1 spălătoreasă 

 Pe toată perioada derulării contractului SPAC va funcţiona  sub consecinţele OUG 34/2009,art. 22 alin.1, pentru care nu are voie sa angajeze personal . În momentul deblocării posturilor, conform legii, autoritatea contractantă îşi rezervaă dreptul de a rezilia contractul cu un preaviz, adus la cunoştinţa prestatorului cu 60 de zile înainte.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.