Aeroportul Brașov ar putea fi funcțional la jumătatea lui 2020, dacă CJ rezolvă din timp și demersurile birocratice

Noul coordonator al proiectului aeroportului, Alexandru Anghel, a dat ca dată estimativă de finalizare a aeroportului, mijlocul anului 2020. Pentru ca acest lucru să se întâmple va fi nevoie însă ca partea birocratică să meargă în paralel cu lucrările propriu-zise, având în vedere că „acest lucru poate dura până la doi ani”. 
 
 
De altfel, potrivit coordonatorului proiectului aeroportului, „tot ce ţine de Consiliul Judeţean Braşov şi de experienţa noastră vom face”, dar a reamintit că „hârtiile sunt marea problemă”. Mai exact, el a amintit că „de cel mai mult timp va fi nevoie pentru obţinerea certificărilor, avizelor şi a celorlalte hârtii. În ceea ce priveşte lucrările cea mai mare perioadă, în jur de opt luni, ar fi necesară pentru realizarea terminalului de pasageri. În schimb, procedurile de achiziţie, obţinerea certificărilor de care este nevoie pentru funcţionarea aeroportului sau a altor durează aproximativ doi ani. În aceste condiţii, ne vom ocupa, în paralel, şi de investiţia propriu-zisă, şi de hârtii”, a explicat Anghel.  
 
De altfel, Anghel a enumerat și pașii ce trebuie urmaţi pentru ca aeroportul să poată fi deschis, 
 
„Avem gata pista de aterizare-decolare şi este în curs de derulare procedura de achiziţie a lucrărilor la suprafeţele de mişcare şi a unei părţi a iluminatului. În cursul acestui an trebuie să realizăm documentaţia pentru celelalte obiective prevăzute în faza a treia de implementare a proiectului, printre care terminalul de pasageri sau clădirile suport, cum este cazul hangarelor sau a remizei PSI. Noi ne-am propus să lansăm treptat licitaţiile, astfel încât, până la sfârşitul acestui an să finalizăm procedurile de achiziţie pentru aceste lucrări”, a precizat Anghel. 
 
Tot în ceea ce priveşte investiţiile, coordonatorul echipei de implementare a proiectului aeroportului a amintit că vor trebui instalate şi echipamentele de dirijare a traficului aerian şi va fi nevoie de elaborarea procedurilor de zbor. „Noi asigurăm finanţarea, dar personalul pentru această activitate va trebui asigurat de Romatsa, care gestionează procedurile aeriene”, a mai spus Anghel. 
 
În ceea ce priveşte partea de proceduri necesare funcţionării Aeroportului, Anghel a afirmat că proiectul va trebui gândit astfel încât să fie «pe plus» încă de la primul zbor, astfel încât să devină atractiv atât pentru operatorii aerieni, cât şi pentru călători. „Va trebui realizat un studiu detaliat privind potenţialul zonei. Ideea este ca până la deschierea aeroportului să avem deja operatorii aerieni şi să începem pe plus afacerea”. 
 
Totodată, coordonatorul aeroportului amintit că va fi nevoie de certificarea aeroportului de către Autoritatea Aeronautică Română, procedură care poate dura doi ani, astfel că demersurile în acest sens au fost deja începute. „Va trebui să certificăm toate fluxurile, să facem planul de afaceri, să avem gata organigrama, procedurile de zbor. Nu în ultimul rând, trebuie să ţinem cont că aeroportul este «un mic oraş», în care vor funcţiona şi unele servicii speciale, cum este SRI, Vama sau Poliţia de Frontieră, iar cu toate aceste structuri trebuie încheiate protocoale . De altfel, având în vedere că vorbim de un aeroport internaţional, va trebui amenajat un punct de frontieră, iar în acest sens am transmis deja o adresă către Ministerul Afacerilor Interne, care să promoveze o Hotărâre de Guvern în acest sens. Tot pentru ca aeroportul să poată funcţiona, va trebui să fie menţionat în anumite publicaţii oficiale internaţioale”, a explicat Anghel. 
Practic, acesta a precizat că „va trebui să ne coordonăm toate activităţile, astfel încât atunci când decidem deschiderea aeroportului, acesta să poată funcţiona să aibă toate certificatele, organigramă, proceduri şi să se poată cumpăra bilete de avion. Dacă nu vom avansa simultan pe ambele planuri, pentru că nu putem aştepta, după finalizarea lucrărilor, încă doi sau trei ani pentru a obţine toate documentele necesare funcţionării”. 
Acesta a amintit şi de faptul că va trebui luată în considerare şi legislaţia europeană privind ajutorul de stat, astfel că administraţia judeţeană va trebui să transmită o notificare către Comisia Europeană în care să se precizeze clar cum se va realiza administrarea aeroportului. 
 
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că, în ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor, săptămâna viitoare se vor deschide ofertele instituţiilor bancare interesate să acorde administraţiei judeţene un credit de 200 de milioane de lei, din care 155 milioane de lei urmează a fi folosiţi pentru aeroport. 
 
 

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.