50% din lucrările de terasament la pista aeroportului de la Ghimbav au fost finalizate până acum, iar constructorul dă asigurări că până la sfârşitul lunii noiembrie, proiectul va fi finalizat în întregime.
[scrollGallery id=68]
Potrivit managerului de proiect, Bogdan Partene, după lucrările de terasament care au început astă primăvară se va adăuga o plasă geotextilă care să protejeze straturile împotriva infiltraţiilor de apă, apoi un balast stabilizator, iar în final, se va turna betonul.
Din 24 aprilie când au început lucrările, din zona pistei s-a excavat o cantitate de aproximativ 200.000 de metri cubi depământ de pe pistă.
Date tehnice despre pista aeroportului:
- 2.820 metri lungime, 45 metri lăţime
- 140.000 metri pătraţi- suprafaţa de aterizare
- 175.000 metri pătraţi- suprafaţa cu acostamente
Cum se va derula restul proiectului? Cine finanţează terminalul?
Investiţia pentru pistă se ridică la 12,7 milioane euro, fără TVA. Banii sunt plătiţi de Consiliul Judeţean dintr-un credit accesat special cu această destinaţie. Pentru construcţia terminalului şi a turnului de control nu s-a ales încă o variantă de finanţare viabilă.
Prima dintre variantele luate în discuţie de preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, este asocierea cu municipiul Braşov şi cu oraşul Ghimbav pentru construirea terminalului.
Primarul Braşovului, George Scripcaru s-a arătat deschis la un astfel de parteneriat însă numai după o analiză atentă a modului de asociere, în timp ce primarul Ghimbavului spune că are deja 2 milioane de euro pentru susţinerea aeroportului, şi va încerca să vină cu încă 2 milioane.
Potrivit preşedintelui CJ, montajul financiar pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav ar trebui să evite, pe cât posibil, „partenerii privaţi care vor să vină cu puţin bani dar să obţină profituri uriaşe”.
Fii primul care comentează