Aeroportul blestemat. Pentru o semnătură, proiectul Aeroportului Brașov a fost întârziat încă o dată

Mai în glumă, mai în serios, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, spunea că va apela la un preot, care să „facă o slujbă pentru aeroport”. E posibil să fie nevoie de intervenția Celui de Sus, din moment ce în proiectul aeroportului pare a-și fi băgat necuratul coada. Au fost îngropate capsule ale timpului, s-a inaugurat de mai multe ori șantierul. Terenul a fost îngrădit, gardul a dispărut, apoi refăcut. A fost construită pista, după care terenul s-a întors la statul român, apoi a fost recuperat prin „Legea aeroportului”. S-a făcut și refăcut studiul de fezabilitate. s-au votat și revotat indicatorii economici…

Acum, proiectul este în faza de realizare a documentației tehnice. Contractul privind proiectarea suprafețelor de mișcare a fost semnat în 26 mai, iar în 29 a fost emisă comanda de începere a realizării documentației care, conform contractului, ar fi trebuit să fie gata după 75 de zile, adică în 12 august. Dar, iar a apărut o „pisică neagră” care să taie calea: Primăria Ghimbav, care a eliberat cu întârziere certificatul de urbanism.

„Derularea contractului de proiectare a fost întreruptă, pentru că Primăria Ghimbav a eliberat certificatul de urbanism cu aproximativ două luni întârziere. Vorbim de un certificat de urbanism, nu de de autorizație de construire. Cu toate acestea, nu s-au respectat termenele legale privind eliberarea documentului, chiar dacă acesta era necesar unei investiții de interes regional. Am stabilit chiar și o întâlnire cu primarul Ghimbavului, Dorel Toma. Am mers opt persoane la Ghimbav, unde l-am găsit doar pe secretarul localității, nu și pe primar. A fost sunat, dar nici măcar nu a răspuns”, a declarat directorul general al Consiliului Județean Brașov, Mihai Pascu.

Contractul pentru proiectului tehnic  aferent căii de rulare alfa, platforma de îmbarcare-debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a  fost semnat în 26 mai cu firma SC Search Corporation SRL, pentru de 398.609 lei, fără TVA. Termenul de finalizare a documentației a fost de 75 de zile, și conform graficului, în 15 zile calendaristice trebuia realizată documentația pentru certificatul de urbanism, în următoarele 15 zile ar fi trebuit să fie gata   obținerea avizelor, acordurilor. Alte 30 de zile au fost alocate pentru proiectul tehnic, caietele de sarcini și detaliile de execuție, iar în ultimele 15 zile trebuia să fie gata documentație tehnică în vederea obținerii autorizației de construire. Mihai Pascu a precizat ca acum este în derulare etapa a III-a, respectiv elaborarea proiectului tehnic.

Studiul de fundamentare, în faza de evaluare a ofertelor 

Tot pentru acest an a fost programată realizarea unui studiu de fundamentare, din care să rezulte formula optimă pentru finalizarea lucrărilor și operarea aeroportului. Licitația a fost lansată în 20 iunie 2017, iar 2 august a fost termenul de depunere a ofertelor. „Au fost depuse două oferte, care acum sunt în faza de evaluare”, a declarat Pascu. Valoarea estimată a contractului este de 336.134 lei, fără TVA, iar studiul trebuie finalizat în termen de 45 de zile de la data atribuirii contractului / emiterii ordinelor de începere a serviciilor sau lucrărilor.

 

2 Comentarii

  1. Cu toata dorința de a avea un aeroport la Brasov si tot respectul pentru cei care au facut intr-adevăr ceva pentru ca acesta sa se realizeze, totul este doar o teorie, o veșnica si perpetua gargara si o mare vrăjeala ! Nu vom avea niciodata aeroport la Brasov ! Nici cu slujbe ortodoxe, nici cu slujbe catolice si nici macar cu slujbe musulmane ! Nu va mai lăsați amăgiti si manipulați. Este veșnica tema electorală pe care, din pacate, poporul inca o mai crede. Acest proiect ar dezavantaja Bucureștiul si alte cercuri si grupuri de interese si astfel el nu se face. Înțelegeți ? Nu se face si nu se va face NICIODATA ! Imi pare rau ca este asa, dar pentru faptul ca acest aeroport nu se face, Brașovul nu se va mai dezvolta asa cum ar trebui si asa cum ar putea s-o faca, indiferent cine va veni in anii următori la consiliul județean sau la primărie.

2 Trackbacks-uri / Pingbacks-uri

  1. Clarificări de la Consiliul Județean Brașov: termenul de proiectare al suprafețelor de mișcare de la aeroport nu au fost depășite, ci comunicate greșit – Brasov Metropolitan
  2. Clarificări de la Consiliul Județean Brașov: termenul de proiectare al suprafețelor de mișcare de la aeroport nu a fost depășit, ci doar comunicat greșit – Brasov Metropolitan

Dă-i un răspuns lui Martin Vasile Emil Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.