Teoretic, din 15 noiembrie, segmentul din judeţul Braşov al DN73, la care se fac lucrări de modernizare, ar fi trebuit să fie în conservare. Până la data respectivă trebuiau terminate lucrările programate pentru acest an, astfel încât să se circule în condiții de siguranță. Totuși, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov au precizat că reprezentanţii constructorului a anunțat că vor mai avea câteva lucrări în zilele următoare. „Constructorul a promis că va astupa gropile apărute recent în asfalt, dar şi că va trasa marcajele provizorii acolo unde acestea nu sunt realizate”, a anunțat şeful Secţiei Drumuri Naţionale, Horia Stancu.
Dacă în cazul gropilor, se poate interveni și iarna, ce e drept, cu mixtură stocabilă ce poate fi așternută la rece, în ceea ce privește marcajul, fie el și provizoriu, acestea nu se pot realiza iarna, mai ales după ce pe drum a fost răspândită și sare.
Lucrările de modernizare a DN73 Braşov – Piteşti (cu o lungime totală de 103,25 km ) au început în anul 2014, constructor fiind Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. Conform datelor disponibile pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lucrările la această arteră sunt finalizate în proporție de 38,50%, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna decembrie 2019. Totuși, este greu de crezut că acest termen a fost respectat, având în vedere că mai sunt încă 10 km de drum care nu au fost predați constructorului, în această situație fiind inclusiv porțiunea din Moieciu, unde, primăria a solicitat amânarea proiectului, pentru a efectua lucrări la rețeaua de apă și canalizare.
Valoarea totală a contractului este de 275,86 milioane lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, în primă fază prin Programul Operaţional Transporturi 2007 – 2013, apoi prin Programul
Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.
Fii primul care comentează