Încă o încercare de a concesiona parcările publice din Brașov! Licitație începută de peste un an

În urma deciziei Curții de Apel, care menținut soluția Tribunalului de respingere a contestațiilor, a fost reluată procedura de „Delegare a gestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare şi exploatare a parcărilor publice cu plata de pe domeniul public al Municipiului Brașov“, având ca termen limită pentru depunerea ofertelor 6 mai.

 



 

„Mă bucur că am reușit să reluăm acestă licitație, care, din cauza contestațiilor, fost întârziată un an de zile. Reglementarea situației parcărilor publice va aduce, pe lângă redevenţa pe care o vom încasa la bugetul local, creșterea calității acestui serviciu public. Astfel, plata se va putea face prin mai multe metode decât se făcea până acum. Pe lângă plata directă la parcometru cu monede, se va putea plăti şi cu bancnote, şi prin intermediul SMS. Totodată va exista şi posibilitatea plăţii prin intermediul unei aplicaţii cu debitare din cont. Asta nu înseamnă că nu vom aprecia ofertele care propun şi alte sisteme de plată, cum ar fi cel cu cardul. Aplicaţiile pentru internet şi mobil vor trebui să fie cel puţin în română şi engleză, dar ofertele care vor asigura acest serviciu şi în alte limbi (germană, ialiană, franceză) vor primi  punctaj suplimentar. Totodată, concesionarul va trebui să asigure și să amenajeze un spaţiu pentru serviciul de relaţii cu publicul, care va funcţiona non-stop şi va trebui să asigure inclusiv  posibilitatea comunicării telefonice şi pe e-mail. În cazul în care nu vor soluţiona cel puţin 90% din reclamaţii în maxim 48 de ore, vor plăti o penalizare de 10.000 de lei“, a spus viceprimarul Laszlo Barabas.

 

Potrivit anunțului postat pe siteul Sistemului Electronic de Achiziții Publice, procedura lansatà de Municipalitate încă de la începutul anului trecut suspendată în februarie și reluată în mai 2018, pentru a fi din nou suspendată pentru clarificări, vizează concesionarea, pentru o perioadă de 10 ani, a 10.200 de locuri din parcările publice cu plată din municipiul Braşov. Numărul acestor parcări este de cinci ori mai mare față de cel care acum este gestionat de operatorul privat P&P, cu care Primăria Brașov are contract în momentul de față. 

Noul contract ar urma să se semneze pentru o perioadă de 10 ani, perioadă în care Primăria ar urma să încaseze o redevență  minimă de  35% din veniturile încasate de concesionar din exploatarea parcărilor, dar nu mai puţin de 400.000 lei/lună. 

Conform caietului de sarcini, în evaluarea ofertei, componenta tehnică a ofertei reprezintă 80%, iar componenta tehnică, 20%. 



 

Detalii procedură:

Obiectul procedurii: Delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului de amenajare, organizare si exploatare a parcarilor publice cu plata de pe domeniul public al Municipiului Brasov;

Numărul de locuri de parcare concesionate: 10.200;

Durata contractului: 120 de luni;

Termen limită pentru depunerea ofertelor: 06.05.2019

Tipul procedurii: licitaţie deschisă;

Criterii de evaluare:
80 de puncte – componentă financiară
20 de puncte – componentă tehnică

Componenta financiară reprezintă 80% din criteriul de evaluare.
Redevenţa minimă: 35% din veniturile încasate de concesionar din exploatarea parcărilor, dar nu mai puţin de 400.000 lei/lună.

S-a ales ca şi criteriu de evaluare redevenţa deoarece este un factor important, cu cât redevenţa este mai mare, cu atât veniturile realizate de Municipalitate sunt mai mari. Tarifele practicate pentru ocuparea locurilor de parcare din cele trei zone în care este împărţit oraşul sunt reglementate prin Regulamentul-Cadru, aprobat prin HCL nr.251/2017, acestea fiind fixe, deci singurele variabile sunt gradul de ocupare şi încasare a taxei de parcare. .

Componenta tehnică – Timpul de implementare a investiţiei 20.00%
Descriere: Timpul de implementare a investitiei propuse – 20 puncte – timp



 

Termenul minim de 60 zile se consideră un timp rezonabil si necesar pentru montarea parcometrelor, a panourilor informative şi pentru realizarea biroului de relaţii cu publicul, susține Primăria Brașov. S-a ales punctarea timpului deoarece cu cât timpul de implementare este mai mic, cu atât utilizatorii finali vor beneficia de condiţii mai bune de utilizare şi informare.  Montarea parcometrelor, a panourilor informative şi înfiinţarea biroului de relatii cu publicul trebuie făcute în maximum 90 zile. (ALTE DETALII AICI)

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.