Deputatul USR de Braşov Tudor Benga cere Consiliului Judeţean să comunice public cine ia decizia finală în ceea ce priveşte tipul de turn e control pe care îl va avea Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, după ce administraţia judeţeană a explicat că Eurocontrol a apreciat că soluţia turnului virtual este cea mai eficientă din punct de vedere cost – eficienţă.
Aeroportul de la Ghimbav are o recomandare pentru turnul virtual
În contextul în care CJ a spus deja că există o recomandare de turn virtual pentru Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, deputatul USR Tudor Benga a ţinut să sublinieze că aceasta este o variantă mai degrabă folosită în zona scandinvă, dar şi în acele locaţii din lume în care zborurile nu au o mare frecvenţă.
„Ce nu a fost lămurit până acum este cine ia decizia privind turnul de control: Consiliul Judeţean Braşov, în calitate de beneficiar al investiţiei, ROMATSA ca autoritate supremă în ceea ce priveşte traficul aerian din România, EUROCONTROL, ca suprastructură la nivel european. Avem până acum toate anunţurile despre întâlnirile de lucru, dar până astăzi noi nu ştim cine ia decizia. Eu fac o solicitare publică prin care solicit să ni se comunice cine ia decizia în ceea ce priveşte soluţia turnului de control. Trebuie să ştim urgent dacă va exista turn clasic sau turn virtual la Braşov, pentru că altfel încep să bănuiesc că cineva politic încearcă să amâne decizia şi realitatea până după alegerile locale de anul viitor”, a declarat Tudor Benga.
Răspunsul CJ Brașov: ROMATSA face recomandarea finală
Solicitând un punct de vedere din partea Consiliului Judeţean, preşedintele administraţiei judeţene, Adrian Veştea, a declarat vineri că decizia ar aparţine ROMATSA, care are specialiştii necesari pentru o asemenea evaluare. ROMATSA este singura instituţia din România abilitată să dirijeze traficul aerian, a preciat Veştea, care a amintit că între CJ şi ROMATSA există deja un protocol de colaborare pentru finalizarea şi operarea aeroportului.
„Opinia pe care ne-a comunicat-o conducerea ROMATSA este că îşi asumă turnul virtual la aeroportul de la Braşov. Urmează ca la nivelul Adunării Generale a ROMATSA să se ia o decizie finală în acest sens. Pentru ei, turnul virtual este o oportunitate şi consideră că este bine ca acest proiect pilot pentru România să fie implementat la Braşov”, a declarat Adrian Veştea.
În prezent, Consiliul Judeţean Braşov are în derulare o licitaţie pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind echipamentul de dirigaje a traficulu ila viitorul aeroport de la Ghimbav, documentaţie în care sunt luate în analiză deopotrivă, turnul fizic şi turnul virtual. „Acest studiu va analiza două variante, una în care este luat în calcul turnul virtual, iar cealaltă în care este luat în considerare cel clasic. Decizia finală va fi a operatorului, respectiv ROMATSA”, a încheiat Adrian Veştea.
Fii primul care comentează